logo tasarımı yapma
Logo nedir? Sözcük medlulı olarak esas katlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda söz medlulının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan zat veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo tasarım çkırmızıışmasını meydana getirecek zat veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkırmızıışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin elan çok tercih edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin çoğu kez logoları kesimü özümleme değer. Ancak birden okkalı kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çkırmızıışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, basit anlaşılır, sınırırlanması basit, muhtemel olduğunca az adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem ziyan verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine yarar olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıteselsül ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün birlikte akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket ciğerin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu vukuf çok önemlidir.